1.   Pirms uzsākat apmācību, pārbaudiet skrituļslidu -vai skrituļslidas stiprinājumi nav kļuvuši vaļīgi. Ja nepieciešams, pieregulējiet tos.

Parbaudiet:

Slidu asis

Bultskrūves

Riteņus

(skatīt video 1. punku)

2. Atrodies slidošanai piemērotu vietu. Virsmai jābūt gludai, bez bedrēm, ideālā variantā tas būtu nesen liets asfalta segums. Ņemiet vērā arī to, lai jūsu izvēlētajā skrituļslidošanas apmācības vietā neatrastos daudz cilvēku, vislabak skrituļslidošanu uzsākt nomaļākā vietā bez lielas cilvēku plūsmas.

3. Nodrošinieties ar aizsargekipējumu – elkoņu sargiem, ceļu sargiem, paukstu aizsargiem un pats galvenais- ķiveri! Izvēlieties kvalitatīvu un ēŗtu riteņbraucēju aizsargķiveri bērniem. Pārliecinieties, ka aizsargekipējums nav pārāk cieši savlikts vai gluži pretēji-pārāk vāji stiprināts. (skatīt video 2. punktu)

Sākumā ieņemiet ķermeņa pozīciju, kādā uzsāksiet slidojumu:

Pēdas novietotas paralēli viena otrai.

Ceļi nedaudz ieliekti.

Pirms dodaties izmēģinājuma braucienā, nostājieties šādā pozā zālājā un mēģiniet atrast līdzsvaru. Tiklīdz jūtat, ka esat atradis balansu, varat uzsākt kustību uz asfalta. Brauciet ieņemot iepriekšminēto pozu ar ieliketiem ceļiem un pēdām paralēli viena otra. (skatīt video 3. punktu)

 4.   Tagad varat sāk trenēt balansu braucot ar skrituļslidu, atbalstoties uz vienu kāju. Sākumā varat patrenēt savu balansa izjūtu, pieturoties pie kāda stabila priekšmeta, atrodoties zālājā. Vēlāk varat atlaist rokas, turpinot stāvēt uz vienas kājas. Svarīgi trenēt abas kājas vienlīdzīgi. Kad jūtaties komfortabli, uzsāciet kustību uz asfaltētas virsmas (skatīt video 4. punktu

 5.Tagad būsiet gatavs trenēt atspērienu (skatīt video 5. punktu)

 6.   Iemācīties pareizi bremzēt braucienu ar skrituļslidas bremzi.  (skatīt video 6. punktu)

 7.  Kad esat apguvis kā apstāties, varat sākt mācīties “stūrēt”, pareizi veikt pagriezienus un kontrolēt slidas virzību kustinot savu ķermeni attiecīgi tajā virzienā, kurā vēlaties pagriezties (skatīt 7. punktu

 8. Slaloms. Šajā vingrinājumā Jums būs nepieciešami konusi ar kuriem atzīmē apbraucamos punktus. Kustinot savu ķermeni un izmantojot ķermeņa masu, apbrauciet kontrolpunktus, nosveroties attiecīgi pa labi vai pa kreisi kā nepieciešams, lai apbrauktu konusus (skatīt 8. punktu)

 9.Palēciens. Tā kā Jūsu ceļā noteikti gadīsies sīki priekšmeti, akmeņi vai bedrītes, Jums Jāiemācās palekties ar skrituļslidām kājās, brauciena laikā. Šajā apmācība Jums noderēs veiklības konusi (2 gb) un  fitnesa nūjas (3 gb) (skatīt 9. punktu video)

10.  Noslēgumā Jūs varat sākt mācīties slidot atpakaļgaitā: Vispirms slidojot, pagrieziet ķermeni 180 grādu leņķī uz aizmuguri un tikai tad pagrieziet gurnu daļu ar vieglu palēcienu. (skatīt 10. punktu video)

Lai pilnība izprasu apmācību, iesakām noskatīties agšupielādēto videoapmācību (angliski)

Skrituļslidas varat apskatīt un iegādāties ŠEIT.

*Avots ņemts no "" Powerslide Inline skate" Youtube kanāla.*