Fiziskas aktivitātes stresa samazināšanai.

Vai vēlaties mazināt stresu? Uzziniet, kā dažādi vingrinājumu veidi, sākot no Tai Chi līdz riteņbraukšanai, var mazināt stresu, vienlaikus sniedzot citas priekšrocības. Jūs varat būt pārliecināts, ka atradīsiet variantu, kas atbilst tieši Jūsu dzīvesveidam.

Vingrojumi un kustība ir viens no labākajiem stresa mazināšanas veidiem. Veicot vingrinājumus, jūsu ķermenis izdala endorfīnus, kas ir hormoni, kas cīnās ar stresu. Kustība palīdz jums pārdomāt savas problēmas un attīrīt prātu, veicināt koncentrēšanās spējas.

Šeit dalīsimies ar 8  dažādiem vingrinājuma veidiem, kuri var paaugstināt enerģiju un samazināt stresa līmeni.

 

 

Augstas Enerģijas treniņi

Aerobās vingrošanas priekšrocības - piemēram, skriešana, dejas un skrituļslidošana - ietver paaugstinātu sirdsdarbības ātrumu. Paātrinot sirdsdarbības ātrumu, jūsu ķermenis izdala endorfinus, dabiskos opiātus, kas liek justies labi, bez blakusparādībām. Darbības ar lielu enerģijas daudzumu palīdz fiziski un garīgi justies labāk.

Pirms uzsākat augstas intensitātes treniņus, noteikti konsultējieties ar ārstu.

 

 

Joga

Joga - lielisks stresa mazināšanas veids, ietver virkni kustīgu un nekustīgu pozu vai pozu, apvienojumā ar dziļu elpošanu. Prāta un ķermeņa vingrinājumi jeb joga var stiprināt ķermeņa dabisko relaksācijas reakciju un radīt veselīgu līdzsvaru ķermenī. Lai mazinātu stresu, veiciet vieglus jogas vingrojumus vai jogas vingrojumus iesācējiem - populārās “spēka jogas” nodarbības var būt pārāk intensīvas, ja jūsu galvenais mērķis ir mazināt stresu!

Tai Chi

Tāpat kā joga, Tai Chi ir plūstošu ķermeņa kustību un elpošanas paņēmienu virkne. Lai arī kustību sakne meklējamas cīņas mākslā, Tai Chi ir domāts, lai nomierinātu prātu un sakārtotu ķermeni, tādējādi Tai Chi būs lieliska izvēle stresa mazināšanai.

 

Saskaņā ar jaunākajiem pētījumiem šai prāta un ķermeņa praksei ir daudz ieguvumu veselībai: Tai chi var palīdzēt paaugstināt kaulu blīvumu, pazemināt asinsspiedienu, paaugstināt imūnsistēmu un pat atvieglot tādu stāvokļu simptomus kā sirds mazspēja, artrīts un fibromialģija. Vēl viena priekšrocība ir tā, ka iemācoties kustības, jūs varat tās praktizēt jebkurā vietā un laikā - padarot to par vieglu aktivitāti jebkura vecuma cilvēkiem, iekļaujot to ikdienas dzīvē.

 

Pilates

Pilates - kontrolētu kustību un paklājiņa vingrojumu sērija, kas nosaukta to veidotāja Džozefa Pilates vārdā, ir paredzēts, lai palielinātu jūsu izturību, elastību un veiktspēju - tas viss padara Pilates vingrinājumus, kas ir anaerobi (nevis aerobiski), par lielisku stresa atvieglojuma instrumentu. Pilates tonizē arī jūsu ķermeni, kas savukārt palīdz jums izskatīties labi un justies labāk. Ir iespējams apmeklēt specializētas Pilašu nodarbības , kā arī varat iegādāties nepieciešamo Pilates inventāru un vingrojumu kompleksu veikt mājas apstākļos

Citi cīņas mākslas veidi

Vēl viens efektīvs veids, kā atbrīvot enerģiju, stresu un spriedzi, ir iemācīties un praktizēt cīņas mākslu. Ir daudzi no kuriem izvēlēties: Krav Maga, karatē, džudo, teikvando un citas. Cīņas mākslai ir ne tikai aktīva  nodarbe, bet tai ir arī citas priekšrocības; trenē pašdisciplīnu, māca pašaizsardzības metodes, kas var likt jums justies drošāk un pārliecinātāk.

 

Kikbokss

Kikbokss ir spēcīgs stresa mazināšanas līdzeklis. Tas ietver kontrolētas sišanas un speršanas kustības, kas tiek veiktas ievērojot disciplīnu. Kikboksa nodarbībā var iegūt diezgan augstvērtīgu treniņa slodzi un tas ir tikai viens no tā lieliskajiem ieguvumiem. Regulārs kikbokss palīdzēs uzlabot līdzsvaru, elastīgumu un koordināciju. Tas ir arī lielisks veids, kā novērst spriedzi, novadīt enerģiju un dusmas un mazināt stresu

 

Komandu sports

Viens no labākajiem veidiem, kā iekļaut dažādus vingrinājumus jūsu ikdienas grafikā, ir draugu un/ vai ģimenes locekļu vienošanās kopīga futbola, basketbola vai volejbola spēles organizēšanā – pieminām tikai trīs populārakos no ļoti  daudzajiem variantiem . Dalība komandu sportā veicina dubultu stresa mazinošo devu: ne tikai izklaidējies ar mīļajiem, bet arī fiziski kustaties- atbrīvojat endorfinus. Vēl pieminēšanas vērts noteikti būtu badmintons, tik ļoti populārā dārza spēle – petankas.

Ja vēlaties intesīvāku slodzi, izvēlaties badmintona radinieku Spīdmintonu-nāksies vairāk paskriet!

 

Dodieties ceļā

Skriešana lielos attālumos, riteņbraukšana, distanču slēpošana un pārgājieni vai citas aktivitātes brīvā dabā nodrošina mainīgu ainavu un svaiga gaisa devu - tas viss var palīdzēt attīrīt jūsu prātu. Arī āra apstākļi, piemēram, riteņbraukšanas taka vai apkārtnes parks, ir patīkamas laika pavadīšanas vietas. Skaisti apstākļi, it īpaši pavasarī